beschikbaar

Ratelaar 39 42

3434EW Nieuwegein

€ 43.416,- p/j
Soort bedrijfspand Kantoorruimte
Oppervlakte 280 m2
Aangeboden sinds 7 maart 2024

Omschrijving

Het volledig gerenoveerde kantoor-/praktijkgebouw, plaatselijk bekend als Buurtplein Zuid, is toekomstbestendig gemaakt en omgetoverd tot een fris, energiezuinig, en milieubewust gebouw.

De volgende ondernemingen zijn o.a. reeds in het pand gevestigd: Zorgplein Zuid (een samenwerking tussen drie huisartsenpraktijken, fysiotherapiepraktijk Zorgplein Zuid en de service-apotheek Vreeswijk), psychologen en diëtisten, MOvactor, Medipoint, een schoonheidssalon en de Gemeente Nieuwegein.

Buurtplein Zuid is een laagdrempelig ontmoetingspunt in de wijk Zandveld, voor zowel inwoners en organisaties als voor bedrijven. Op het Buurtplein is een divers programma met activiteiten. De leeslounge van bibliotheek De Tweede Verdieping biedt een kleine collectie boeken.

Direct naast het object is het eveneens gerenoveerde winkelcentrum Hoogzandveld gelegen met een goede diversiteit aan winkels, waaronder: Action, Albert Heijn, Bruna, Keurslager Wim de Graaf, Slijterij Wijnhandel Zandveld, Visspecialist Robbert Sier, Trekpleister drogisterij, bakker Oorbeek, New York Pizza, Unagi Sushi en Kwalitaria.

Bereikbaarheid
Het gebouw is met de auto uitstekend bereikbaar. Er is voldoende gratis parkeergelegenheid. Direct gelegen aan een doorgaande weg met op enkele minuten afstand aansluiting op de rijkswegen A2, A12 en A27.

Ook met het openbaar vervoer is het object uitstekend bereikbaar. De haltes van zowel de sneltram als de bus bevinden zich direct naast het gebouw met directe verbindingen naar o.a. Cityplaza, Utrecht CS en de Uithof.

Vloeroppervlak
Of je nu een kantoorruimte of praktijkruimte zoekt, we bieden units die flexibel kunnen worden aangepast naar behoeften. Sommige units zijn uitgerust met wateraansluiting en pantry.

Het beschikbare verhuurbare vloeroppervlak:
2e verdieping 39 E : circa 76 m² kantoorruimte, inclusief aandeel algemene ruimten.
3e verdieping 42 : circa 280,1 m2 kantoorruimte, inclusief aandeel algemene ruimten.

Gemeten conform NEN 2580 meetcertificaat

Opleveringsniveau en voorzieningen
De kantoorruimte zal (schoon en ontruimd) worden aangeboden met de volgende voorzieningen:
- representatieve hoofdentree;
- trappenhuis;
- personenlift;
- video-intercom, per kantoorruimte, ten behoeve van openen entreedeur;
- luchtbehandelingsinstallatie;
- decentrale verwarming en koeling door middel van een luchtwarmtepomp (VRF-systeem) van Daikin, op kamerniveau in te stellen;
- mechanische ventilatie in pantry en toiletgroepen;
- noodverlichting;
- huidige vloerbedekking;
- te openen gevelramen v.v. dubbele beglazing HR ++;
- gemeenschappelijke pantryvoorziening(en) met o.a. boiler, vaatwasser en koelkast;
- gemoderniseerde dames- en herentoiletgroepen (2 per bouwlaag);
- mindervalidentoilet op de 1e verdieping;
- gezamenlijke wachtkamer;
- wandkabelgootsysteem langs de gevels met 4 wandcontactdozen per 3,6 meter;
- akoestische systeemplafonds met energiezuinige, beeldschermvriendelijke verlichtingsarmaturen;
- deugdelijk hang- en sluitwerk volgens Politie keurmerk klasse 2;
- scheidingswanden uitgevoerd in metal-stud, van betonvloer tot betonvloer, geluidsisolatie 50dB, (MS 100/2.50.2).
- kamerhoge toegangsdeur met zijlicht.

Het opleveringsniveau van het kantoorgebouw voldoet aan de “RGD-norm” welke standaard door de Rijksgebouwendienst wordt gehanteerd.

De aansluiting en het verbruik van data- en telecommunicatievoorzieningen zijn niet in de huurprijs begrepen en dienen door de huurder zelf te worden verzorgd en betaald

Gebruiksmogelijkheden
Kantoor-/praktijkruimte voor zorg gerelateerde bedrijven.

Parkeergelegenheid
Ruime parkeerfaciliteiten (vrij parkeren) naast het gebouw en in de directe omgeving.

Energielabel
Het kantoorgebouw is voorzien van een Energielabel A.

Belangrijkste energie besparende maatregelen
• dubbele kierdichtheid van de gevel beperkt het energieverbruik om het binnenklimaat te regelen;
• verhouding glaspercentage in de gevel is afgestemd op het meest positieve effect op het binnenklimaat;
• HR++ beglazing met zonwerende coating;
• gevel met een minimale isolatiewaarde van 3,0 m².K/W;
• groen dak met een minimale isolatiewaarde van 3,5 m².K/W;
• vloer na-isoleren met een isolatiewaarde van 2,5 m² K/W.

Huurprijs
EUR 155,- per m2 per jaar, te vermeerderen met BTW.

Genoemde metrages zijn inclusief een aandeel in de algemene en gemeenschappelijke ruimtes van het kantoorgebouw.

Huurprijsaanpassing
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer, volgens de consumentenprijsindex “alle huishoudens” (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Huurtermijn
5 (vijf) jaar met een aansluitende verlengingsperiode van 5 (vijf) jaar.
Kortere huurtermijnen zijn bespreekbaar

Betalingen
Huur en voorschot servicekosten inclusief BTW per kwartaal vooruit.

BTW
Indien huurder niet aan het “90% criterium” voldoet, zal er van rechtswege sprake zijn van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane financiële nadeel wordt gecompenseerd. Deze compensatie bedraagt thans 5%.

Verrekenbaar voorschot servicekosten
EUR 55,- per m² per jaar, te vermeerderen met BTW, als verrekenbaar voorschot op de vergoeding voor volgende leveringen en diensten:
- de kosten van vastrecht, het gebruik van water, gas en elektriciteit, zijn voor rekening van huurder, alsmede de kosten verbonden aan eventuele noodzakelijke
transformatie-installatie of aan de verzwaring van een bestaande installatie;
- warmtelevering, waar onder meer wordt verstaan het verbruik van brandstof en elektriciteit, bediening, serviceonderhoud en controle van alle daartoe in het
gebouwen complex aanwezige installaties;
- stroomverbruik en onderhoud van de verlichtingsinstallaties van gemeenschappelijke ruimte en/of overige gemeenschappelijke technische installaties,
bliksembeveiligingsinstallatie, signalering- c.q. bewakingsapparatuur e.d.;
- schoonhouden van alle of een deel van gemeenschappelijke ruimten en alles wat daartoe behoort, alsmede het wassen van de buitenbeglazing;
- reinigingsrechten of rioolbelasting, indien deze rechten betrekking hebben op het gebruik van het project door huurders;
- gas-, elektriciteit-, en waterverbruik in de gehuurde ruimte, indien geen rechtstreekse aansluitingen van het plaatselijk energiebedrijf zijn gerealiseerd;
- aanschaf, vernieuwing alsmede onderhoud van de in of bij het gehuurde aanwezige boilers, verwarmings- en warmwaterinstallaties alsmede de
brandblusapparatuur, met inbegrip van signalering en leidingen;
- herstel van gebroken glasruiten of andere niet verhaalbare schade, inclusief het eigen risico, in gemeenschappelijke ruimten en in de gevel, dan wel de premie
van een glasverzekering daarvoor;
- schoonmaken van de goten en platten;
- vervanging van lampen, inclusief opheffing van storing van de algemene verlichting;
- onderhoud van de rook- en/of branddetectie-installatie;
- herstellen van schade en/of beschadigen in de algemene ruimten, indien de veroorzaker niet bekend is;
- afvalverwerking d.m.v. ondergrondse afvalbak naast complex;
- 5% administratiekosten over bovenstaande leveringen en diensten.

Jaarlijks vindt op basis van de werkelijke kosten een afrekening plaats, waarna -indien daartoe aanleiding bestaat- het voorschot aangepast wordt.

Bovenstaande lijst is niet limitatief. Verhuurder behoudt zich het recht voor genoemde leveringen en diensten en speciale voorzieningen uit te breiden of in te krimpen en het door huurder te betalen aandeel in de kosten dienovereenkomstig te wijzigen.

Zekerheidstelling
Bankgarantie of waarborgsom ter grootte van drie maanden huur inclusief servicekosten en BTW. Deze bankgarantie dient te worden gesteld voor de sleuteloverdracht en dient te worden afgegeven door een in Nederland erkende en gevestigde bankinstelling, conform het standaard ROZ-model 2018. Over een waarborgsom wordt geen rente vergoed.

Aanvaarding
Beschikbaar in overleg / per direct.

Customer Due Diligence
Voorafgaand aan het ondertekenen van een huurovereenkomst doet verhuurder onderzoek naar de huurder. Er dient een positieve uitkomst uit het Customer Due Diligence (CDD) te komen.

Overige condities
Huurovereenkomst op basis van het standaard model van de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ).

De vermelde informatie is van algemene aard en is niet meer dan een uitnodiging om in onderhandeling te treden. Aan de inhoud van deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

Lees de volledige omschrijving

Kenmerken

Overdracht
Prijs
€ 43.416,- p/j
Status
beschikbaar
Aangeboden sinds
7 maart 2024
Aanvaarding
in overleg
Bemiddelingskosten
Geen
Servicekosten
€ 0.00 p/m
Waarborgsom
€ 0.00
Bouw
Soort bouw
bestaande bouw
Hoofdfunctie
kantoorruimte
Kantoorruimte
Oppervlakte
280 m²
Aantal verdiepingen
1
Oppervlakten
Oppervlakte
280 m²

Locatie